Protestantse Gemeente Drempt en Oldenkeppel (PGDO)

Collecte - Zondag 5 mei 2024 Collecte - Zondag 5 mei 2024
Stichting Naaste is een interkerkelijke vrijwilligersorganisatie. Stichting Naaste wil van betekenis zijn voor degenen die – in de breedste zin van het woord – strafrechtelijk met justitie in aanraking zijn gekomen en op dit moment niet de hulp en steun krijgen die ze nodig hebben.
Stichting Naaste wil hen bemoedigen en steunen op het gebied van relaties, wonen, werken en zingeving. Vanuit de christelijke visie vinden zij het van belang om deze mensen te helpen, zodat zij een plek in de samenleving kunnen verwerven. Ze doen dit door, al tijdens de detentieperiode, contacten te leggen. De vertrouwensband die zodoende kan ontstaan is na detentie waardevol voor een goede individuele ondersteuning.

Momenteel zijn 30 opgeleide vrijwilligers actief met het geven van individuele hulp aan ongeveer 60 ex-gedetineerden. Stichting Naaste wil dit aantal de komende jaren uitbreiden. De Stichting Naaste is opgezet in samenwerking met P.I. “De Achterhoek”, kerken in de regio,
gemeenten in de Achterhoek en Stedendriehoek en met andere maatschappelijke en kerkelijke organisaties. Er zijn nauwe banden met het landelijk netwerk van Exodus en forensisch psychiatrisch expertisecentrum De Boog van het GGnet.

Kerkdiensten
Iedere zondagmorgen is een kerkdienst. Afwisselend in de kerk van Voor-Drempt/Hoog-Keppel/Hummelo, tenzij anders vermeld.
Na de ochtendvieringen is er gelegenheid om koffie of thee te drinken.

Zondag 19 mei - 10.00 uur - Achter-Drempt - Marjan van Zadelhoff - Oecumenische dienst, Pinksteren

Zondag 26 mei - 10.00 uur - Voor-Drempt - Ds. Boonen

Zondag 2 juni - 10.00 uur - Voor-Drempt - Ds. Klaver

Zondag 9 juni - 10.00 uur - Voor-Drempt - Ds. Karin Spelt